Sarrera
honetan, klasean, taldeka, proposatu zaigun arazo egoerari buruzko ariketa bat
azleratuko dut. Ondorioetan atera dugunez, haur bakoitza bera den bezala
errespetatu behar dugu behar dituen erritmo eta beharrak asetuz.
Hona hemen proposatu zaigun ariketa:
3) ARAZO-EGOERA
7.
Demagun, zure lehen klase eguna dela Haur Hezkuntzako 1º zikloko 3º mailako
umeekin. Egin beharrak eta gelan jarraitu beharreko metodologia azaldu
dizkizute baino zu ez zara eroso sentitzen egin beharrarekin zein metodologia
berarekin, ez baituzu kontrolatzen. Gainera haurrak aztoratzen hasiak dira. Zer
egingo zenuke? Hau da, nola antolatuko zenuke gelako dinamika? Zehatz-mehatz
azaldu.
Egoera
honen aurrean, haurrei borobilean esertzeko eskatuko nieke. Ondoren, talde
dinamika sustatzeko asmoz, gometxak edota kolore, forma… desberdina duen
materiala erabiliko nuke taldeak sortzeko.
Materiala
aukeratuta, haurrei begiak ixteko eskatuko nieke eta bakoitzak gometxa bat
hartuko du. Ondoren, forma edota kolore berdina duten haurrak talde berean
kokatuko nituzke talde bakoitzak txoko batean kokatzeko helburuarekin.
Txoko
bakoitzean, jolas edota egiteko desberdinak izango dituzte. Hau da,
esperimentazio txokoa, jolas sinbolikoaren txokoa… Txoko bakoitzak kolore edota
forma bat duenez, gometxak azaltzen dien kolore edota forma hartako txokoa
izango da talde bakoitzaren abiapuntua.
Txoko
bakoitzean, talde bakoitzari 15 minutu inguru eskainiko zaizkio bertan jolastu
eta parte hartzeko. Ondoren, beste txoko batera bideratuko zaie, honela
errotazio moduko bat sortuz, guztiek txoko guztiak ezagutu eta proba ditzaten.
Gu hezitzaile bezala, behaketa lanetan arituko gara, behar denean gure laguntza
eskainiz, baina jolasa eten gabe.
Azkenik, txoko
guztiak ezagutu ondoren, guztiei borobilean esertzeko gonbidatuko zaie eta
bertan, zer moduz aritu diren eta nola sentitu diren galdetuko diegu. Honekin
batera, emozioak azaltzen dituzten aurpegi batzuen txartelak azalduko dizkiegu,
honela sentitu dutenaren txartela aukeratu eta haiekin sentimendu eta emozioen
gaia landuko dugu, haiek ere errazago identifika dezaten uneoro sentitu dutena.
8.
Zergatik esango zenuke hautatu duzula metodologia edota egiteko modu hori? Nola
izendatuko zenuke, egindako antolaketari? Zein oztopo topatu dituzu bidean?
Hautatuko
metodologia, txokoen metodologia bezala izendatuko nuke. Metodologia hau
aukeratzearen arrazoia, ezaguna eta positiboa den metodologia bat delako
pentsatzen dugulako izan da.
Metodogia
aurrera eramateko momentuan, hainbat arazoekin topo egingo genukeela uste dugu.
Alde batetik, taldeen antolaketa gidatua eta zorizkoa izan da; orduan, ez dute
nora joan nahi duten aukeratzen eta agian taldeen antolaketarekin ere
desadostasunak azal daitezke. Bestalde, emozioen jardueran, agian, badaude haur
batzuk emozioen inguruan hitz egin nahi ez dutenak.
9. Uste al
duzu, maila desberdineko umeekin egoteak, metodologia, edukiak eta helburuak
aldatzen dituela? Zergatik?
Gure
ustez, maila desberdineko haurrekin egoteak, alde batetik metodologia, edukiak
eta helburuak aldatzen ditu batik bat bi urteko haur batek eta sei urteko beste
haur bat ez dituelako behar berdinak.
Bestalde,
esatea, adin bereko haur guztiek ez dituztela behar berdinak nahiz eta adina
berdina izan. Hori dela eta, gure ustez, ez da egokiena helburu, metodologia
eta eduki batzuk zehaztea adin bakoitzarentzako.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina